خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضابیگی:

ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری مشترک در ترسیم نقشه‌راه همکاری بلندمدت میان ایران و ترکیه

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری های مشترک باید در ترسیم نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت میان ایران و ترکیه مورد توجه قرار بگیرد.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت ترسیم نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت میان ایران و ترکیه، گفت: طی یکصد سال اخیر هیچ تنشی میان تهران و آنکارا نبوده که امری قابل تامل برای افزایش سطح روابط بشمار می رود.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد دولت اردوغان نیز هیچگاه در مجامع بین المللی حاضر نشده نسبت به کشورمان آرای منفی دهد و با تحریم کنندگان همراهی کند که این موضوع نیز امری مهم در حوزه دیپلماسی است.



وی با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان در تلاش هستند میان ایران و ترکیه اختلافات زیادی را ایجاد کنند که با همکاری استراتژیک این مهم از بین خواهد رفت، ادامه داد: اختلاف نظر میان دو کشور وجود دارد اما اشتراک نظرها بیشتر است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند گردشگری، اقتصادی، فرصت های مرز مشترک و غیره می تواند در ترسیم نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت مورد توجه قرار بگیرد، افزود: به عنوان مثال در حوزه گردشگری شاهد لغو روادید میان دو کشور بودیم که در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، امری مهم محسوب می شود.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری های بلند مدت در حوزه اقتصادی میان دو کشور به میزان سالیانه 30 میلیارد دلار پیش بینی شده که باید بسترهای اجرایی آن فراهم شود، خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری های مشترک، همکاری های پولی و بانکی و غیره می تواند از جمله بسترسازی ها در این راستا محسوب شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331399
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار